fredag 12 februari 2010

Choklad från Lindt...

Piffade upp fredagsfikan med en liten chokladprovning. Lindts Blåbär, Havssalt, Mousse au chocolat hasselnöt och Creation pure chocolate. Blåbärschokladen innehöll, förutom små bitar av blåbär även små bitar mandel, vilket förutom att ge god smak också gav chokladen en god, knaprig konsistens. Den mörka chokladen med havssalt blev snabbt flera av mina kollegors favorit - premiumchoklad med flingor av havssalt, och jag håller med, den var mycket god. Mina favoriter var dock Creation Pure chocolat, som är en mörk choklad fylld med krämig chokladtryffel och Mousse au chocolat, som är chokladmousse med hasselnötssmak omsluten av fin mjölkchoklad. Såååå gott! (Märks det att jag är en riktig gottegris?) Särskilt mousse au chocolat är så god att den allt som oftast brukar hamna i inköpskorgen...
Nu närmar sig ju också Alla hjärtans dag med stormsteg. Vad passar då bättre än att ge bort ett sådan här hjärta från Lindt, fyllt med Lindorpraliner. (Hrm, bara ett tips...)


(Bilder lånade från Lindt.com)

1 kommentar:

  1. Lindts mousse au chocholate är ju bara såååå god, speciellt den mörkka enligt mig.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails